-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44289 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

از ديدگاه شما ارزش هاي اسلامي چيست ؟ و به چه چيزهايي ارزش اسلامي مي گويند؟ آيا احكام اسلامي مانند ازدواج دائم يا موقت را مي توان از ارزشهاي اسلامي دانست ؟

برادر عزيز و گرامي ! مفهوم ارزش چيزي نيست كه بر كسي مخفي باشد. هر كس در حدّ توان علمي ياتجربي خود, مفهوم ارزش را مي داند و حتي مصاديق آن را تشخيص مي دهد. دستورهاي اسلامي و احكام آن ازمسائلي نيستند كه براي فرد يا جامعه ضرري داشته باشد. اين مطلب قابل استدلال است و مي توان با تحقيق و تأمل بدان دست يافت . اگر كسي با حقيقت انسان و اخلاق در حيات او و از طرفي با قوانين فردي , اجتماعي اسلام آشناباشد, هر چه در اين دو موضوع با تحقيقات وسيع تر و با ديد و فرهنگ و دانش عميق تر و بالاتر وارد شود, بهتر به اين حقيقت دست خواهد يافت . راستي شما در اين مطلب انديشيده ايد كه پيامبر اسلام و امامان و بزرگان و علما ودانشمندان و متفكران اسلامي و هزاران عالم و متفكر و انديشمند اسلامي همگي چشم بسته و بدون تأمل و تعقل مطالبي را كه مورد تأييد عقل نيست , پذيرفته اند و برخلاف , عقلشان به چيزهايي معتقد شده اند؟. امثال بوعلي سينا.فخررازي و خواجه نصيرالدين طوسي , و ملاصدرا و فيض كاشاني و علامه طباطبايي و امام خميني و هزاران انديشمند كه هر كدام سال ها از مطالب و احكام اسلامي انديشيده اند و كتاب ها نوشته اند, همه روي عقلشان با گذشته و چيزهاي خلاف عقل و انديشه را پذيرفته اند و روي آن پا فشاري نموده اند. شما اگر منصفانه و عالمانه , به احكام اسلامي نظر بيافكنيد و بدون احساسات و اميال قضاوت كنيد, در مي يابيد كه اين دستورهاي الهي به مصلحت بشراست . اصلاً به جز اين احكام چه طرح و برنامه اي مي توانيد پيشنهاد كنيد كه مشكلات را كمتر كند و جامعه را به سوي جامعهء بدون ظلم و فساد به پيش ببرد؟ نه تنها بنده و جنابعالي بلكه صدها سال است جامعه شناسان براي حل ّمشكلات جوامع فكر كرده اند و هر كسي نظري داده است , يكي مشكل را اقتصاد دانسته , مانند ماركس و لنين ,ديگري در غريزهء جنسي دانسته , مانند فرويد و عده اي حلّ مشكل را درهم جنس بازي دانسته اند! همه نظرهايشان را مطرح كرده و كتاب ها نوشته اند و حتي بعضي از نظريات در بعضي از كشورها اجرا نشده است , ولي نتوانسته اندمشكلات را حّل كنند, بلكه بر مشكلات افزوده اند. هر كسي ارزش را در چيزي مي پندارد و بر آن پافشاري مي كند وبعد از مدّتي كه سرش به سنگ مي خورد, پس از آنچه آن را ارزش مي دانست , دست برمي دارد و نظرش عوض مي شود. همهء نيك انديشان و خيرخواهان دنبال ارزش تعالي بخ

شيدن به خود و جامعه هستند, امّا تك بعدي يا چندبعدي مي انديشند. بعضي نيتشان خير است , امّا راه را بلد نيستند و مدتي مردم را سرگردان مي كنند, بعد مي فهمنداشتباه رفته اند. اينان نه اينكه كم عقل يا بي عقل اند; همه عقل دارند و با عقل خود محاسبه مي كنند, امّا به تمامي جوانب مسائل توجه ندارند و سطحي نگرند و تك بعدي به مسائل نگاه مي كنند.

ما مي گوييم هر مطلبي كه در راستاي رشد انسان و انسانيت و بنه رابطهء او با خدا باشد, ارزش و ارزشمند است وهر چه در اين راستا نباشد, مي توان صد درصد آن را ارزش محسوب كرد. رابطهء انسان با خدا بايد از قبيل رابطهء عبدو مالك باشد. انسان بايد در اثر تهذيب نفس به مرحلهء عبوديت برسد و خود را عبد خدا بداند. آن وقت كه به اين مرحله رسيد, ديگر به كسي ظلم نمي كند, كم كاري نمي كند, از مردم و از بيت المال دزدي نمي كند, به ناموس ديگران چشم نمي اندوزد, به قوانين و تهّدات اجتماعي احترام مي گذارد, كلا به سر كسي نمي گذارد, آبروي كسي را نمي ريزد,دنياپرست نيست , اهل خير و احسان است . گر چه خودش كم دارد. امّا به ديگران رسيدگي مي كند و به علم و اخلاق اهميت مي دهد و به عالم و استاد و معلم توجه مي كند.

طرح ازدواج صحيح و سالم از سوي اسلام برنامه اي مطابق با فطرت مرد و زن است و هر طرح و برنامهء ديگري غير از اين داراي مفاسد فراواني است . اين طرح و نقشه تنها از اختراعات پيامبر اسلام نيست , بلكه از دستورهاي الهي است كه توسط همهء پيامبران الهي از صدر خلقت تاكنون توصيه شده و رواج داشته است و عقلاي عالم نيز آن راقبول دارند.

مسئلهء ازدواج دائم و موقت مخصوص قشر خاصي نيست و همهء مردان و زنان , چه جوان باشند و چه غير چون مي توانند در صورت وجود مقتضي و بررسي جوانب امر بدان اقدام كنند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.